Sayang Abah ...

Along & Abah di Surabaya

tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
hinggalah sekarang baru aku tersedar
ia sudah melimpah ruah….
kerana abah aku disini
kerana abah aku gembira
kerana abah kuterasa bahagia…
abah…
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang puteri
abah…
ketika aku mengalah…
engkau semangatku
ketika aku sakit…
engkau penawarku
ketika aku bersedih…
kau air mataku
ketika aku ketawa
engkau riangku
dan ketika engkau berduka?
ku harap kulah penawar duka laramu
sayang abah selamanya..





Ketika kejauhan
masihku ingat kasihmu abah,
betapaku rindukan redup wajahmu
hadir menemaniku
Terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan
bagaikan tiada keresahan
Walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian
Ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku
erti kekuatan
Terpancar kebanggaan
dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalan
tak kau biarkanaku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan
Tak dapatku bayangkan
hidupku abah
tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati.....
ya..pergorbanan abah tercinta tidak dapat digambarkan..
betapa besarnya pengorbanan abah..tanpa abah tiada along di dunia ini..

No comments:

~ Nota ~

Make your own at ProfilePitstop.com