Rehatkan Minda



MUDANYA IBU DAN AYAHKU

Sepasang suami isteri menerima sepucuk surat daripada anak prempuan mereka yang sedang menuntut di luar negara.
Isi kandungan surat itu antara lain berbunyi : “Wahai ayah dan ibu yang ku sayangi, saya amat merindui kalian. Saya tidak tahu bilakah saya akan kembali ke rumah tetapi rasa nya masanya masih begitu lama lagi.”
”Hati saya bakal hancur apabila mengenangkan detik apabila saya pulang ke pangkuan keluarga kelak, ayah dan ibu akan menjadi tua.”
"Oleh itu saya sertakan sebotol cecair yang saya cipta.Ia akan menjadikan ayah dan ibu awet muda agar apabila saya pulang kelak, usia ayah dan ibu sama seperti saat saya berangkat.
"NOTA,ambil setitik sahaja"


Apabila pasangan muda itu membuka sampul surat , mereka melihat cecair berwarna merah ,si suami memandang isteri lalu berkata,"Awak cubalah dulu"

Setelah bertahun-tahun berlalu, anak itu pun pulang dan mendapati ibunya kekal muda dan jelita, malah...ibu nya mendukung seorang bayi di pelukannya.
Dengan gairah ,ibu itu bercerita bagaimana mujarabnya cecair itu. Anaknya gembira lalu bertanya kan ayahnya.


"Anakku sayang ,ayahmu terlalu cemburu melihatkan betapa muda dan jelita nya ibu sekarang sehinggakan dia meminum keseluruhan cecair di dalam botol itu,''
Anak nya pun bertanya ,"Jadi dimanakah ayah sekarang?"
Si ibu menjelaskan: “ini ha....yang ibu gendong inilah ayah mu nak.” : )

1 comment:

SaLam aLfaHri said...

bismillahirrahmanirrahim,
wah crita yg awak tulis ni mmg mmbuat saya trtawa seorang, trima ksh krana husna tlah buat ana happy, : )

~ Nota ~

Make your own at ProfilePitstop.com