kisah kehidupan..





Assalammualaikum..

apa khabar semua pengunjung, dah lama benar ana x mengunjungi dunia blog nie.. banyak kisah yang nk diceritakan tapi masa jer yang x menginzinkan.. kali ni ana berkongsi sedikit cerita mengenai kelas anis.. pada 8hb february baru ni genap 1 tahun Anis beroperasi.. Alhamdulillah kali ni pelajar bertambah, kalau tahun lepas pelajar hanya 16 orang, tahun ni meningkat kepada 36 orang dari umur 3 tahun - 6 tahun harap tahun depan pelajar makin bertambah.. kelas dibahagikan kepada 2 kelas, kelas 5 Al-Khawarizmi ( umur 3-5 tahun ) dan kelas 6 Al-Farabi ( 4 & 6 tahun).. tenaga pengajar pun dah bertambah.. Alhamdulillah kali ini semua operasi berjalan Lancar..



setiap hujung bulan diadakan kelas hafalan.. bulan 1 baru nie hafalan Doa dalm bahasa Inggeris. sebelum cuti baru ni kami adakan Hafalan Bahasa Arab ttg anggota Badan, Alhamdulillah ramai yg dapat mumtaz.. Dah namanya budak2 senang je nak masuk kalau menghafal..



kalau dulu pelajar Anis hanya belajar dan menulis di atas Lantai tapi kali ni dah ada meja, baru gaya kelas.. dulu memang belajar dalam keadaan serba sederhana.. cukup duit dapat la beli sikit2 kelengkapan belajar. Yuran pelajar Anis ni hanya rm 25.oo sebulan, yuran yang cukup2 untuk makan.. 2 yang banyak lagi kekurangan



kali ni sibuk dengan sukan plak..10/3/2010 ni sukan.. bertambah busy la nk uruskan budak2 ni..

2 je la yang dapat ana kongsikan..



nak kongsi pasal family plak




Ni gambar An-Nuury Princess, ni la adik beradik perempuan Ana, ana ni ramai adik2 lelaki, yg sulung perempuan yang bongsu pun perempuan, kiranya penutup la 2.. yang kedua perempuan Mu'minatul Hassanah 14 thn http://qiswahhassanah.blogspot.com. sekarang blajar kat Pasir Mas Kelantan.. Hope dia kekal pakai Niqab & menjadi Anak Yg solehah, semoga berjaya..




Ni plak gambar hero2 kat umah Ana.. Hari ni ( 19hb february ) hari Lahir islam yang ke 10.., selamat hari Lahir, semoga berjaya Didunia Dan akhirat & menjadi seorang Hafiz & anak yg
soleh.. 13hb February baru ni plak hari lahir Hasyimi Rafsanjani yang ke-19.. sekarang blajar kat surabaya, pesantren Langitan widang tuban.. semoga berjaya di dunia & akhirat.. semuanya dah meningkat dewasa, tanpa kita sedari usia kian bertambah..

ucapan untuk Hasyimi ( Dhee) & Islam ( Baby)
Hari ini, hari lahirmu..
hari ini bertmbh lagi usiamu..
Hari ini akan bertambah lagi usiamu,
Hari ini kan bertambah jua Tanggungjawabmu..
Hari ini akan menjadikan dirimu lebih matang..
dek ujian yang akan mendatang..
Hari ini akan menjadi saksi ketabahan dirimu mengharung onak dan duri....
Hari ini Allah tlh memendekkan lagi jarakmu denganNYA,
semakin berkurang tempoh b'amal,
semakin Kubur mempersiap tmpt ubtukmu,
Semakin bersedia malaikat maut datang menjemput,
Semakin Hampir Haruman Firdausi atau azab jahanam..
SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN ADIK2Ku..



1 comment:

RobithahWidad said...

hmm alhamdulillah.. semoga berjaya.. wink2.. syabas..

~ Nota ~

Make your own at ProfilePitstop.com