Kem Intensif Hafazan Al-Quraan



Assalammualaikum...
Ana ingin memohon beribu keampunan kepada semua pengunjung blog, masuk blog ana asyik entry yang sama.. terima kasih juga kepada pengunjung yang sudi singgah ke blog ana biar pun blog ni dah bersarang..

Baru2 ni Pondok An-Nuur ada mengadakan Kem Intensif yang diadakan selama 14 hari.. Kem ini diadakan setiap tahun.. Tahun ini ana jadi Fasilitator muslimat. Peserta Muslimat 50 orang.. ada 3 kumpulan.. Muslimin dalam 100.. Alhamdulillah sambutan tahun ini amat baik.. Biarpun dalam hujan yang lebat.. Mereka hadir juga untuk menyertai Kem, ini la Sunnah Orang Berjuang..

Kalau dulu ana Bergaul dan mengajar kanak-kanak bawah 5 tahun.. kini ana kena mengajar & bergaul dengan remaja linkungan 8 thn - 16 tahun.. dalam kumpulan Ana ada 16 orang.. paling muda 8 tahun.. bila bercampur usia ni jadi cara penyampaian masa mengajar pun kena bersesuaian untuk umur2 mereka.. x boleh nak samakan dengan kanak 5 tahun.. mula2 ana Takut juga, takut x dapat melaksanakan tanggungjawab dengan baik.. Ana cuba mengambil tanggungjawab ini untuk dijadikan pengalaman.. ' pengalamanlah mematangkan kita ".

Ana perkenalkan Fc2 yang terlibat kem in. Fc yang pertama Ustazah Nurul Husna Al Hafizah, Kedua Ustazah Liyana Lokman, Ketiga Ustazah Muslimatul Husna Mokhtar ( Ana )..

Kelas Al-Quran Untuk Hafalan Baru bermula Lepas subuh.. Sambung Kelas dalam pukul 9 pg untuk ulangan hafalan..sampai kul 12.. kul 2.30 tgh hari kelas fardhu Ain ( Tauhid. Feqah. Tajwid ) petang Riadah.. Maghrib Talaqqi Al-quraan Berkumpulan pas 2 pas insya' kelas Akhlak & Adab Dan Doa2 Harian.. Sepanjang program berjalan tak terasa penat, walaupun masa 2 makan, minum tidur x cukup tapi Alhamdulillah kepenatan 2 dapat diatasi bila berjumpa dengan pelajar2.. mungkin inilah dikata orang kemanisan berjuang dijalan Allah..

Ana Kumpulan Uzlah Hannan.. dalam kumpulan 2 ada 16 orang pelajar.. Ana cukup sayang semua pelajar ana ni.. mereka baik dengar kata, hormat guru rajin dan patuh atas arahan guru.. walaupun ada juga yang suka main2 dan tidur dalam kelas, tapi ana faham.. mereka semua datang dari latar belakang yang biasa.." Banyak orang banyak la ragamnya ". jadi kenalah banyak bersabar...

Ana Gembira sangat sebab kumpulan ana dapat membuktikan yang mereka boleh.. kumpulan ana johan Bola jaring, Sukaneka, Uji Minda Dan Johan Keseluruhan Muslimat.. Sebagai Guru KUmpulan ana tumpang Gembira atas kejayaan Pelajar Ana.. Keputusan peperiksaan pun kumpulan ana ramai yang dapat keputusan Cemerlang.. TahNiah ... = )

Hari yang paling ana x suka ialah hari perpisahan.. tapi adat la " Dimana ada PERTEMUAN disitu ada PERPISAHAN ". perpisahan 2 perit sangat.. Menitiskan titisan mutiara dan emosi.. Nak berpisah dengan mereka .. HEmmm... sedih sangat..24 jam asyik mengadap muka diaorang jer.. tiba2 dah nak pergi.. Akhirnya Ana merelakan pemergian mereka (walaupun mase 2 mata dah merah Air mata dah sebaldi = / ).. " Wahai Adik2 ku teruskanlah perjuangan .. ".

setakat disini je la yang dapat ana coretkan.. tetiba rindu plak kat diaorang.. seminggu 2 ni sensetive skit, x boleh cite pasal diaorang mesti sedih.. ustazah rindu kat Kumpulan Uzlah_Hannan09..

p/s :- kalau ada pelajar kem intensif 2009 yg terjumpa/terbaca blog ni jgn lupa call ustazah yea..

- LOVE U ALL -

No comments:

~ Nota ~

Make your own at ProfilePitstop.com